Pokud se Vám stane, že si necháte rozsvícené světla a musíte nutně odjet, nezbývá Vám nic jiného než sáhnout po startovacích kabelech. Startovací kabely by měli být co nejtlustší, ne ténké jako z nějaké tržnice.
Jak je zapojit:
1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie.
2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie.
3. Druhý (obvykle modrý nebo černý) kabel připojíme na záporný pól (-) nabité baterie.
4. Druhý konec modrého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií. Nejvhodnější je kovový díl připojený k bloku motoru. Kabel zásadně nepřipojujeme k zápornému pólu vybité baterie. Za nepříznivých okolností by totiž mohlo dojít k přeskočení jiskry a následně k výbuchu baterie.
Nastartujeme auto s nabitou autobaterií a necháme motor běžet v ustálených otáčkách.
Poté nastartujeme motor auta s vybitým akumulátorem. Při startování nezapínáme startér na déle než 10 s, protože svorky a kabel se v důsledku velkého odběru proudu zahřívají.
Mezi jednotlivými pokusy proto necháváme přestávky.
Po nastartování odpojíme kabely v obráceném pořadí:
- nejprve odpojíme minusový (modrý) kabel od startovaného, potom od druhého vozidla.
- Druhý (červený) kabel odpojíme nejprve od dodávajícího, a potom od startovaného auta.
Nezapomeňtě, že baterii musíte po tomto startování dobít na nabíječce, ani dlouhá jízda není záruka nabité baterie.
Takto můžete nastartovat vašeho miláčka, i když mu došla "šťáva" v baterii.
Provozovatel nezodpovídá za jakékoliv škody přímé či nepřímé vzniklé uživateli z důvodů realizace řešení uvedeném na webu ZapojeniKabelu.cz.
Provozovatel také nezodpovídá za věcnost, správnost či pravdivost dalších portálů a také nezodpovídá za jakékoliv případné škody tímto užíváním vzniklé na které se je možno připojit prostřednictvím odkazů uvedených na internetovém portálu ZapojeniKabelu.cz
kontakt@zapojenikabelu.cz